فروشگاه یاب

بررسی انواع فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه یاب

بررسی انواع فروشگاه های اینترنتی

سایت فروشگاه یاب به بررسی انواع فروشگاه های اینترنتی ایرانی و خارجی می پردازد و هدفش این است که بهترین فروشگاه های اینترنتی را به کاربران معرفی کند

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آمیخته بازاریابی اصطلاحی است که به مجموعه‌ای از استراتژی‌ها اشاره دارد که برای ایجاد تمایل افراد به خرید استفاده می‌شوند و چه بهتر، این استراتژی‌ها می‌توانند – و باید – با توجه به مشخصات کسب‌وکار شما و شخصیت خریدار شما کنترل و سفارشی شوند. .

این مفهوم مبتنی بر چهار ستون بازاریابی است که به عنوان 4Ps نیز شناخته می شود، که گروه کاملی از اقدامات مؤثر برای کسب و کار شما را تشکیل می دهد.

با استفاده از یک مثال بسیار ساده، به نظر می رسد که آمیخته بازاریابی تیمی متشکل از بازیکنان عالی است که برای برنده شدن در بازی باید با هم بازی کنند.

به خواندن این متن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد موضوع درک کنید!

 

آمیخته بازاریابی 4P چیست؟

آمیخته بازاریابی به 4 رکن تقسیم می شود که به عنوان 4P نیز شناخته می شود: محصول، قیمت، مکان و تبلیغ.

 

1. محصول

اولین رکن آمیخته بازاریابی به محصول اشاره دارد.

برای اینکه بتوانید محصول یا خدمات خود را به خوبی پذیرفته شوید، ضروری است که ارزش آنچه را که به مصرف کننده ارائه می دهد را روشن کنید.

شایان ذکر است که یک محصول با ارزش افزوده بالا چیزی بیش از کاری است که با استفاده از بهترین منابع، فناوری ها و دانش انجام می شود. البته هر مصرف کننده ای در خرید خود به دنبال کیفیت است، اما بیشتر از آن باید چیزی را بیابد که نیاز موجود را برآورده کند.

وقتی ویژگی های محصول خود را تعریف می کنید، توسعه استراتژی های جذاب و هدفمند برای مخاطبان مناسب آسان تر می شود.

برای انجام این کار، چک لیست زیر را دنبال کنید تا شناسایی کنید:

خواسته ها یا تقاضاهایی که محصول شما می تواند برآورده کند؛
چگونه (ویژگی ها، مزایای آن، و غیره)؛
مردم چگونه می توانند و باید از آن استفاده کنند.
ویژگی های آن، مانند نام، توصیف و شکل.
چه چیزی محصول شما را از آنچه رقبای شما ارائه می دهند متمایز می کند.


2. قیمت

این ستون برای استراتژی شما بسیار مهم است، نه تنها به این دلیل که این ستون است که درآمد ایجاد می کند، بلکه به این دلیل که مسئول نحوه مشاهده محصول شما توسط مصرف کنندگان است.

برندها باید قیمتی را تعیین کنند که سودآور باشد اما با وضعیت بازار همخوانی داشته باشد.

از طرف دیگر، مشتریان وقتی احساس می کنند که محصول یا خدمات واقعاً ارزش افزوده و مزایای قابل توجهی به همراه دارد، به پرداخت قیمت های بالاتر اهمیتی نمی دهند.

رسیدن به تعادل عادلانه برای هر دو طرف یکی از راه‌های تضمین ماندگاری کسب‌وکار شما در بازار است. برای تحقق این امر موارد زیر را در نظر بگیرید:

هزینه های تولید شما؛
مبلغی که مشتریان مایلند برای چیزی که شما ارائه می دهید بپردازند چقدر است.
رقبای شما چقدر هزینه دارند.
چه عواملی می توانند قیمت محصول شما را تغییر دهند (تاریخ های یادبود، مشتریان ویژه، مناطق توزیع و غیره).


3. مکان

ستون سوم آمیخته بازاریابی به عنوان مکان شناخته می شود و به روش هایی که مشتریان شما محصول شما را پیدا می کنند مربوط می شود.

برای تعریف این عامل باید به کانال های توزیع خود فکر کنید.

انجام این کار بسیار پیچیده تر از افتتاح یک فروشگاه مجازی یا راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی است. لازم است بدانید که علاقه مندان به محصولات شما کجا هستند تا به آنها پیشنهاد دهید که در کجا دیده می شوند، مورد نظر و البته خریداری می شوند.

اولین قدم این است که بفهمید آیا مشتریان شما به دنبال محصولاتی هستند که شما در رسانه های اجتماعی، تجارت الکترونیک یا رسانه های فیزیکی ارائه می دهید. سپس باید از خود بپرسید که برای برآورده کردن این تقاضا از نظر لجستیکی چه کاری باید انجام شود:

آیا برای رسیدن به همه امتیازها نیاز به افزایش پرسنل من خواهد بود؟
برای توزیع در بهترین مکان ها به کدام ابزار نیاز دارم؟
چه چیزی باید در هر کانال سفارشی شود تا نتایج مثبت حاصل شود؟
در مورد کسب و کارهای آنلاین، جالب است که شما روی تبلیغات سرمایه گذاری می کنید تا مشتریان بالقوه شما در لحظه ای که در جستجوی نوع محصول شما هستند، با برند شما ارتباط برقرار کنند.

 

4. ترفیع

رکن چهارم و آخر ترفیع است.

شما باید روی اقدامات صحیح سرمایه گذاری کنید تا مشتری پتانسیل محصول شما را بشناسد و راه حل مشکلات خود را در آن ببیند.

در اینجا برخی از مسیرهایی که باید دنبال کنید تا اقدامات تبلیغاتی محصولات و خدمات خود را به خوبی هدف قرار دهید آمده است:

بهترین کانال‌های انتشار را تعریف کنید، به عبارت دیگر رسانه‌ای که مشتریان بالقوه شما بیشترین دسترسی را دارند یا مکان‌هایی که بیشترین بازدید را دارند.
در مورد بهترین روزها و زمان ها برای تبلیغ کسب و کار خود تحقیق کنید.
بررسی کنید کدام عملکردها بهترین نتایج را دارند، مانند قالب محتوا (فیلم، تصاویر، متون) و زبان.
بررسی کنید که رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند و نقاط قوت و ضعف آنها را دریابید.
این اطلاعات به شما کمک می کند تا نوع اقدامی را که بیشترین تأثیر را روی مشتریان شما ایجاد می کند، بهتر درک کنید.

فراموش نکنید که به شکست‌های رقبای خود نیز توجه کنید، زیرا ممکن است فرصتی عالی برای شما برای عمل کردن و رفع نیازهای مخاطبانتان باشد.

  • ۰۱/۰۴/۱۹
  • مدیر سایت

آمیخته بازاریابی

بازاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی