فروشگاه یاب

بررسی انواع فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه یاب

بررسی انواع فروشگاه های اینترنتی

سایت فروشگاه یاب به بررسی انواع فروشگاه های اینترنتی ایرانی و خارجی می پردازد و هدفش این است که بهترین فروشگاه های اینترنتی را به کاربران معرفی کند

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه سرمایه گذاری زمان و بودجه بازاریابی آنلاین، باید چند تمایز مهم را در نظر بگیرید، از جمله تفاوت بین تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) و SEO (بهینه سازی موتور جستجو). بهبود سئو می‌تواند به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در جستجوی Google با مرتبط‌تر کردن آن به کاربران کمک کند، در حالی که تبلیغات PPC مانند Google Ads تبلیغات آنلاین پولی هستند که به کسب‌وکارها و صاحبان وب‌سایت‌هایی مانند شما اجازه می‌دهند تا شانس نمایش آگهی را در کنار جستجوها پیشنهاد دهند. در Google.com

 

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عبارت است از قرار دادن محتوایی در سایت شما که پتانسیل آن را دارد که دید سایت شما را برای موتورهای جستجو و کاربران آنها بهبود بخشد. به عبارت دیگر، سئو می تواند به سایت شما کمک کند تا در جستجوهای مرتبط بیشتر نشان داده شود.

هنگام تلاش برای بهبود سئوی سایت خود باید به چند نکته توجه کنید. در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که نوشته روی وب سایت شما واضح، مفید و توصیفی است.
  • موضوع خود را به زبانی ساده و خوانا توضیح دهید.
  • کلمات کلیدی مرتبط را درج کنید، که کلماتی هستند که فکر می‌کنید کاربر ممکن است هنگام جستجوی آنلاین برای آنچه ارائه می‌دهید جستجو کند.

در مورد کلمات کلیدی: در حالی که این ایده خوبی است که عبارات جستجو را در کپی سایت خود قرار دهید، مطمئن شوید که صفحه خود را با عبارات جستجوی بیش از حد شلوغ نمی کنید، یا صفحات جعلی را قرار نمی دهید که نمی خواهید کاربران آنها را ببینند. انجام این کار ممکن است منجر به این شود که گوگل صفحات شما را فریبنده تلقی کند و سایت شما را نادیده بگیرد، بنابراین به این فکر کنید که چه چیزی برای کاربر راحت‌تر است که پیمایش و درک کند.

ظاهر شدن در نتایج جستجوی ارگانیک مانند گوگل هیچ هزینه ای ندارد و ایجاد تغییرات برای بهبود سئوی وب سایت شما می تواند به مرور زمان بر رتبه بندی جستجوی شما تاثیر بسزایی بگذارد. درباره نحوه عملکرد جستجوی ارگانیک Google بیشتر بیاموزید و نکاتی را برای شروع در اینجا بیابید. می‌توانید پیشرفت خود را ردیابی کنید و عملکرد محتوایتان را با استفاده از کنسول جستجو ببینید.

 

"PPC" به چه معناست و چه زمانی باید از تبلیغات PPC استفاده کنید؟

Google Ads راه‌حل تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بر روی کلمات کلیدی پیشنهاد بدهند تا فرصتی برای نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل داشته باشند.

هنگام استفاده از Google Ads، فقط زمانی پول پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند تا از سایت شما بازدید کند یا با کسب و کار شما تماس بگیرد. بعلاوه، می توانید تبلیغات خود را در هر زمان تغییر دهید تا به گروه خاصی از افراد (بر اساس علاقه، منطقه جغرافیایی و غیره) دسترسی پیدا کنید یا یک معامله یا محصول خاص را تبلیغ کنید. این انعطاف‌پذیری می‌تواند منبع خوبی برای شرکت‌های کوچکی باشد که نمی‌توانند به‌طور مکرر وب‌سایت خود را برای منعکس‌کننده فروش، تبلیغات یا پیشنهادات فصلی به‌روزرسانی کنند.

Google Ads همچنین به شما این امکان را می دهد که با نمایش تبلیغات در وب سایت های مرتبط در شبکه نمایش Google (GDN) کسب و کار خود را خارج از جستجوی Google تبلیغ کنید. GDN از هزاران سایت در سراسر وب تشکیل شده است که می توانید با مشتریان بالقوه بیشتری ارتباط برقرار کنید. می‌توانید سایت‌های خاصی را برای اجرای تبلیغات نمایشی انتخاب کنید، یا انواع افرادی را که می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید انتخاب کنید و به Google Ads اجازه دهید فهرستی برای شما ایجاد کند.

راه حل تبلیغات PPC مانند Google Ads نتایج مشابهی با SEO ندارد و رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود نمی بخشد. در عوض، Google Ads می تواند به شما کمک کند تبلیغات خود را به مشتریان بالقوه نمایش دهید، دقیقاً در لحظه ای که آنها به دنبال کسب و کاری مانند شما هستند.

 

بنابراین آیا باید روی تبلیغات SEO یا PPC سرمایه گذاری کنم؟

کدام بهتر کار می کند - تبلیغات SEO یا PPC؟ بستگی به این دارد که دوست دارید به چه چیزی برسید، زیرا SEO و PPC می توانند به روش های مختلف به کسب و کار شما کمک کنند.

به طور خلاصه: سئو ابزار مهمی برای بازاریابی آنلاین موفق است زیرا به کسب و کار شما بهترین شانس را برای یافتن می دهد، حتی اگر فرآیند بهینه سازی مدتی طول بکشد تا درست انجام شود. تبلیغات PPC به شما امکان می دهد سریعتر به مشتریان دسترسی پیدا کنید و کمپین خود را در لحظه سفارشی کنید.

اگر هدف شما هدایت ترافیک به سایت شما در کوتاه مدت است، ممکن است تمرکز خود را بر تبلیغات PPC انتخاب کنید. اگر می خواهید حضور آنلاین کسب و کار خود را در دراز مدت افزایش دهید، سئو راه حل است. روش دیگر، برای یک استراتژی جامع، زمان و انرژی خود را در SEO و PPC سرمایه گذاری کنید.

  • مدیر سایت
  • ۰
  • ۰

آمیخته بازاریابی اصطلاحی است که به مجموعه‌ای از استراتژی‌ها اشاره دارد که برای ایجاد تمایل افراد به خرید استفاده می‌شوند و چه بهتر، این استراتژی‌ها می‌توانند – و باید – با توجه به مشخصات کسب‌وکار شما و شخصیت خریدار شما کنترل و سفارشی شوند. .

این مفهوم مبتنی بر چهار ستون بازاریابی است که به عنوان 4Ps نیز شناخته می شود، که گروه کاملی از اقدامات مؤثر برای کسب و کار شما را تشکیل می دهد.

با استفاده از یک مثال بسیار ساده، به نظر می رسد که آمیخته بازاریابی تیمی متشکل از بازیکنان عالی است که برای برنده شدن در بازی باید با هم بازی کنند.

به خواندن این متن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد موضوع درک کنید!

 

آمیخته بازاریابی 4P چیست؟

آمیخته بازاریابی به 4 رکن تقسیم می شود که به عنوان 4P نیز شناخته می شود: محصول، قیمت، مکان و تبلیغ.

 

1. محصول

اولین رکن آمیخته بازاریابی به محصول اشاره دارد.

برای اینکه بتوانید محصول یا خدمات خود را به خوبی پذیرفته شوید، ضروری است که ارزش آنچه را که به مصرف کننده ارائه می دهد را روشن کنید.

شایان ذکر است که یک محصول با ارزش افزوده بالا چیزی بیش از کاری است که با استفاده از بهترین منابع، فناوری ها و دانش انجام می شود. البته هر مصرف کننده ای در خرید خود به دنبال کیفیت است، اما بیشتر از آن باید چیزی را بیابد که نیاز موجود را برآورده کند.

وقتی ویژگی های محصول خود را تعریف می کنید، توسعه استراتژی های جذاب و هدفمند برای مخاطبان مناسب آسان تر می شود.

برای انجام این کار، چک لیست زیر را دنبال کنید تا شناسایی کنید:

خواسته ها یا تقاضاهایی که محصول شما می تواند برآورده کند؛
چگونه (ویژگی ها، مزایای آن، و غیره)؛
مردم چگونه می توانند و باید از آن استفاده کنند.
ویژگی های آن، مانند نام، توصیف و شکل.
چه چیزی محصول شما را از آنچه رقبای شما ارائه می دهند متمایز می کند.


2. قیمت

این ستون برای استراتژی شما بسیار مهم است، نه تنها به این دلیل که این ستون است که درآمد ایجاد می کند، بلکه به این دلیل که مسئول نحوه مشاهده محصول شما توسط مصرف کنندگان است.

برندها باید قیمتی را تعیین کنند که سودآور باشد اما با وضعیت بازار همخوانی داشته باشد.

از طرف دیگر، مشتریان وقتی احساس می کنند که محصول یا خدمات واقعاً ارزش افزوده و مزایای قابل توجهی به همراه دارد، به پرداخت قیمت های بالاتر اهمیتی نمی دهند.

رسیدن به تعادل عادلانه برای هر دو طرف یکی از راه‌های تضمین ماندگاری کسب‌وکار شما در بازار است. برای تحقق این امر موارد زیر را در نظر بگیرید:

هزینه های تولید شما؛
مبلغی که مشتریان مایلند برای چیزی که شما ارائه می دهید بپردازند چقدر است.
رقبای شما چقدر هزینه دارند.
چه عواملی می توانند قیمت محصول شما را تغییر دهند (تاریخ های یادبود، مشتریان ویژه، مناطق توزیع و غیره).


3. مکان

ستون سوم آمیخته بازاریابی به عنوان مکان شناخته می شود و به روش هایی که مشتریان شما محصول شما را پیدا می کنند مربوط می شود.

برای تعریف این عامل باید به کانال های توزیع خود فکر کنید.

انجام این کار بسیار پیچیده تر از افتتاح یک فروشگاه مجازی یا راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی است. لازم است بدانید که علاقه مندان به محصولات شما کجا هستند تا به آنها پیشنهاد دهید که در کجا دیده می شوند، مورد نظر و البته خریداری می شوند.

اولین قدم این است که بفهمید آیا مشتریان شما به دنبال محصولاتی هستند که شما در رسانه های اجتماعی، تجارت الکترونیک یا رسانه های فیزیکی ارائه می دهید. سپس باید از خود بپرسید که برای برآورده کردن این تقاضا از نظر لجستیکی چه کاری باید انجام شود:

آیا برای رسیدن به همه امتیازها نیاز به افزایش پرسنل من خواهد بود؟
برای توزیع در بهترین مکان ها به کدام ابزار نیاز دارم؟
چه چیزی باید در هر کانال سفارشی شود تا نتایج مثبت حاصل شود؟
در مورد کسب و کارهای آنلاین، جالب است که شما روی تبلیغات سرمایه گذاری می کنید تا مشتریان بالقوه شما در لحظه ای که در جستجوی نوع محصول شما هستند، با برند شما ارتباط برقرار کنند.

 

4. ترفیع

رکن چهارم و آخر ترفیع است.

شما باید روی اقدامات صحیح سرمایه گذاری کنید تا مشتری پتانسیل محصول شما را بشناسد و راه حل مشکلات خود را در آن ببیند.

در اینجا برخی از مسیرهایی که باید دنبال کنید تا اقدامات تبلیغاتی محصولات و خدمات خود را به خوبی هدف قرار دهید آمده است:

بهترین کانال‌های انتشار را تعریف کنید، به عبارت دیگر رسانه‌ای که مشتریان بالقوه شما بیشترین دسترسی را دارند یا مکان‌هایی که بیشترین بازدید را دارند.
در مورد بهترین روزها و زمان ها برای تبلیغ کسب و کار خود تحقیق کنید.
بررسی کنید کدام عملکردها بهترین نتایج را دارند، مانند قالب محتوا (فیلم، تصاویر، متون) و زبان.
بررسی کنید که رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند و نقاط قوت و ضعف آنها را دریابید.
این اطلاعات به شما کمک می کند تا نوع اقدامی را که بیشترین تأثیر را روی مشتریان شما ایجاد می کند، بهتر درک کنید.

فراموش نکنید که به شکست‌های رقبای خود نیز توجه کنید، زیرا ممکن است فرصتی عالی برای شما برای عمل کردن و رفع نیازهای مخاطبانتان باشد.

  • مدیر سایت
  • ۰
  • ۰

به عنوان صاحب یک شرکت تولید سرنخ دیجیتال، شاید هیچ سوالی از من پرسیده شود که "چه مدت طول می کشد تا رتبه 1 را برای کلمات کلیدی خود کسب کنم؟" پاسخ آنقدرها هم ساده نیست، زیرا خود سوال نادرست است (بدون توهین). این سوال ناشی از درک سئو است که زمانی واقعیت داشت اما دیگر چنین نیست.

 

سئوی جدید در مقابل سئو قدیمی

زمانی استراتژی این بود که کلمات کلیدی را شناسایی کنید که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما داشتند، بیشترین بازدید را داشتند و چندان رقابتی نبودند. قبلاً 5 تا 10 کلمه کلیدی را می فهمید که "کلیدواژه طلایی" شما بود و بیشتر ترافیک شما را به همراه داشت. وقتی کسی نزد ما می‌آید و می‌گوید «من باید برای فلان کلمه کلیدی شماره 1 باشم»، می‌دانیم که او در آن پارادایم گیر کرده است. این استراتژی کلمه کلیدی اشتباه است، زیرا با استثناهای نادرتر و نادرتر، هیچ کلمه کلیدی و گروه کوچکی از کلمات کلیدی وجود ندارد که ترافیک زیادی را به وب سایت شما هدایت کند - حداقل در مقایسه با آنچه می توانید از آن دریافت کنید. دم دراز جستجو نکته پایانی این است که اگر روی گروه کوچکی از کلمات کلیدی عمومی تمرکز می کنید، احتمالاً توسط اکثر افرادی که شما را جستجو می کنند پیدا نمی شوید.
امروزه سئو به طور فزاینده ای توسط جستجوی زبان طبیعی هدایت می شود، یعنی افرادی که جستجوهایی را انجام می دهند که بیشتر شبیه سوالات عادی هستند تا دو یا سه کلمه کلیدی. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که مردم از ابزارهایی مانند Siri و Google Now برای بیان جستجوهای خود استفاده می‌کنند، نه اینکه آنها را تایپ کنند. و به این دلیل که مردم جزئیات بیشتری را در جستجوهای تایپ‌شده خود لحاظ می‌کنند، زیرا به دنبال یافتن سریع‌تر چیزی هستند که به دنبال آن هستند. رتبه بندی این کلمات کلیدی بسیار ساده تر است، زیرا رقابتی نیستند. آنها بسیار مرتبط تر هستند زیرا جزئیات بیشتری را شامل می شوند و بنابراین ترافیک از این کلمات کلیدی با نرخ بالاتری تبدیل می شود. و در مجموع، تعداد جستجوهایی که در دم بلند انجام می‌شوند، اغلب تعداد جستجوهای بیشتری را نسبت به «کلمات کلیدی طلایی» خود به دست می‌آورند. بنابراین، وقتی صحبت از رتبه‌بندی به میان می‌آید، هدف رتبه‌بندی چند کلمه کلیدی برتر نیست که در طول زمان ثابت می‌مانند، بلکه تمرکز بر تعداد بسیار بیشتری از جستجوهای زبان طبیعی است که به سرعت در حال رشد و تغییر هستند.

 

رتبه بندی ها آنقدر که فکر می کنید مهم نیستند

رتبه بندی مهم است اما آنها معیاری نیستند که باید روی آن تمرکز کنید. اگر با پرسیدن "سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟" منظور شما این است که "چقدر طول میکشد تا رتبه های برتر را کسب کنم؟" همانطور که ویل رینولدز موسس Seer Interactive دوست دارد بگوید، پس شما خروجی ها را با نتایج اشتباه می گیرید. کسب رتبه‌بندی خروجی است که شرکت‌های سئو می‌توانند به راحتی آن را بفروشند، زیرا از نظر احساسی رضایت‌بخش هستند، اما بی‌ارزش هستند، مگر اینکه سرنخ یا فروش ایجاد کنند - نتیجه‌ای که شما می‌خواهید. به همین دلیل است که شما باید فقط شرکت‌های سئو یا متخصص سئو را استخدام کنید که به جای خروجی، بر نتایج تمرکز دارند.

 

سوالی که باید بپرسید

اکنون که می‌دانید سئو چگونه تغییر کرده است و به جای رتبه‌بندی، از شرکت سئوی خود لید و فروش می‌خواهید، سوالی که باید بپرسید این است که "چه مدت طول می‌کشد تا SEO شروع به تولید سرنخ و فروش کند؟"

 

چه مدت طول می کشد تا SEO شروع به کار کند

حالا ما آماده ایم تا به سوال درست پاسخ دهیم. و پاسخ این است که ... بستگی دارد. خسته کننده است، اینطور نیست؟ اما این حقیقت است. به چه چیزی بستگی دارد؟ بستگی به مدت زمانی که وب سایت شما وجود داشته است، میزان سئو قبلاً روی آن انجام شده است، وب سایت در چه شکلی است، چقدر محتوا در آن است، پروفایل پیوند آن و بسیاری از عوامل سئوی دیگر (اینفوگرافیک زیر را ببینید). هیچ دو وب سایتی از یک مکان شروع نمی کنند، حتی اگر در یک صنعت باشند و برای مشتریان یکسان رقابت کنند. با این حال، در اینجا یک سناریوی قابل قبول برای اینکه تلاش‌های سئوی شما در ماه‌های اولیه چگونه به نظر می‌رسد و نتایجی که ممکن است انتظار داشته باشید، وجود دارد.

  • ماه 1 - تحقیق و کشف، ممیزی وب سایت، استراتژی کلمات کلیدی و برنامه ریزی. اگر بتوان تحقیق و کشف را به سرعت انجام داد، ممکن است در ماه اول تغییرات فنی در وب سایت ایجاد شود. در موارد دیگر، یک مرحله تحقیق و کشف کامل می تواند بیش از یک ماه طول بکشد.
  • ماه دوم - کار فنی سئو را شروع کنید، یعنی تغییراتی در وب سایت بر اساس نتایج ممیزی سایت انجام دهید. در برخی موارد وب سایت نیاز به بازنگری اساسی دارد و این خود ماه ها طول می کشد. سایر فعالیت‌های سئو مانند کار بر روی پروفایل پیوند و ساخت محتوا را می‌توان همزمان با انجام تعمیرات اساسی انجام داد. اگر در این وضعیت تعمیرات اساسی قرار گرفتید، «سئو» را انجام می‌دهید، اما هنوز هیچ نتیجه‌ای را مشاهده نخواهید کرد، زیرا تغییرات ایجاد شده تنها پس از اتمام تأثیر خود را آغاز می‌کنند.
  • ماه سوم - شروع به تمرکز بر تولید محتوا کنید. وبلاگ‌نویسی، پرسش‌های متداول، کاغذهای سفید، مقالات، اطلاعات محصولات و شرکت‌های گسترده، و غیره. در حالت ایده‌آل می‌توانستید این کار را درست بعد از استراتژی و برنامه‌ریزی شروع کنید، اما اغلب بودجه‌ها کاری را که می‌توان به‌طور هم‌زمان انجام داد، محدود می‌کند، و بنابراین باید یک بازنگری فنی در اولویت قرار گیرد. . در این صورت، ممکن است تا پایان این ماه شاهد بهبودهایی در رتبه بندی باشید. اگر این رتبه‌بندی‌ها به سرنخ یا فروش تبدیل می‌شوند، حتی بهتر است، اما لزوماً هنوز انتظار آن‌ها را ندارید.
  • ماه چهارم - ادامه تولید محتوا، بهینه سازی فنی وب سایت، و توسعه یک پروفایل پیوند سالم (که ممکن است شامل پاکسازی لینک های با کیفیت پایین باشد). در این ماه می‌توانید انتظار افزایش قابل توجهی در رتبه‌بندی، ترافیک و تولید سرنخ داشته باشید. این به هیچ‌وجه به پیشرفت‌هایی که باید 12 ماه در تلاش‌های سئوی خود انجام دهید نزدیک نخواهد بود، اما باید به اندازه‌ای مهم باشد که بدانید سئو کار می‌کند.
  • ماه پنجم - ممکن است در این ماه یا شاید زودتر از آن، مدیریت رسانه های اجتماعی را در برنامه خود بگنجانید تا محتوای خود را تقویت کرده و ترافیک مستقیم به وب سایت خود را افزایش دهید. این می تواند به یک پروفایل پیوند سالم و طبیعی منجر شود و البته به خودی خود منجر به ایجاد سرنخ می شود. شما به تولید محتوا ادامه می دهید و شاید در برخی روابط عمومی یا رسانه ای مشارکت داشته باشید. در این مرحله باید ترافیک بیشتری را مشاهده کنید که از سئو وارد می شود و در نتیجه سرنخ های شما باید افزایش یابد.
  • ماه ششم - اگر ترافیک شما تا این مرحله به 5000 بازدیدکننده در ماه یا بیشتر رسیده باشد، می توانید از افزودن بهینه سازی نرخ تبدیل به تلاش های خود برای بهبود نحوه تبدیل ترافیک دریافتی به سرنخ و/یا فروش بهره مند شوید. از این مرحله به بعد، فعالیت های شما ممکن است به طور مداوم بر تولید محتوا و ترویج آن محتوا متمرکز شود یا ممکن است کارهای خلاقانه تری انجام دهید. فعالیت های خاص بسته به نوع شرکت و نوع وب سایت شما می تواند بسیار متفاوت باشد.

بسیاری از شرکت های سئو به شما خواهند گفت که 4 تا 6 ماه طول می کشد تا نتایج را مشاهده کنید. این به طور کلی دقیق است، اما به خاطر داشته باشید که این زمانی است که شما شروع به دیدن نتایج می کنید و نتایج SEO در طول زمان رشد می کنند. هر نتیجه ای که در 6 ماهگی می گیرید باید به میزان قابل توجهی کمتر از نتایجی باشد که در 12 ماهگی می گیرید. در برخی موارد، ممکن است نتایج خود را کاهش دهید، و سپس ممکن است به جای رشد آنها، حفظ نتایج باشد.

 

خیلی زود متوقف نشوید

بسیاری از شرکت ها زمان و هزینه لازم برای موفقیت در سئو را دست کم می گیرند. موفقیت با هر استانداردی به ندرت در 3 ماه اول به دست می آید، حتی با یک بودجه سئوی سالم. من دیده‌ام که شرکت‌ها به روش درستی شروع به کار کرده‌اند، اما بعد از ۲ تا ۳ ماه از کار کنار می‌روند و می‌گویند: «ما نتایجی را که برای توجیه هزینه‌ها لازم بود، دریافت نکردیم». این به من می گوید که آنها با انتظارات غیر واقعی وارد تمرین شدند. اگر نمی توانید برای 6 تا 12 ماه سئو بودجه اختصاص دهید، بهتر است این بودجه را در جای دیگری قرار دهید. پرداخت تنها برای چند ماه سئو در بسیاری از موارد بهتر از دور ریختن پول شما نیست. سئو یک تاکتیک بازاریابی طولانی مدت است و نباید به عنوان راهی برای ایجاد سریع فروش در نظر گرفته شود. با این حال، اگر سرمایه گذاری مناسبی انجام دهید و برای مدت طولانی در آن برنامه ریزی کنید، سئو یک تاکتیک بازاریابی با یکی از بهترین ROI های موجود است.

  • مدیر سایت